Rörigt pass i går...

Äntligen måndag och ledig dag. Fy fan vad slut jag är i kroppen. Igår slapp jag iofs att jobba ensam, men jobbade med en där det vart fel med medicinerna för en tant jag redan gett. Gisses, jag har inget emot våra invandrarkollegor, men är övertygad om att det är språkmässigt det brister. Hon förstod helt enkelt inte när jag sa att hon redan fått dom och tanten själv hade sagt att hon redan fått men det trodde hon inte på för hon var övertygad om att det var den 31 redan i går... Ja jisses, jag sa att hon skulle skriva en anteckning på signeringslistan och en avikelserapport på det för det är allvarligt. Hon satte sig vid datorn men rätt var det var så var hon borta och en annan tjej som jobbade på andra avd kom inseglandes och frågasatte mig. Hon hade antagligen varit in och pratat med henne istället för att fråga mig om jag kunde hjälpa henne med rapporten och det. Hon sa att hon skulle hjälpa henne ringa jourssk och höra. Dom tyckte väl att jag skulle ha gjort det så nu förväntar jag mig bannor på skallen från chefen. Men jag har fan inget fel gjort. Ja ja får se hur detta yttrar sig.  Det enda jag kunde göra var att hålla tanten under uppsikt för att se hur hon mådde och det gjorde jag genom att sitta ner en bra stund i flera omgångar och prata mycket med henne och tre andra boenden. Fick lämna över rapport till nästa man som är tantens kontaktman så hon skulle höra om hon hade ringt och själv ringa jourssk och höra för säkerhets skull.
 
Nu skiter jag i sånt i dag för jag är banne mig ledig och ska inte göra ett skit på hela dagen. Möjligtvis ta en promenad med Hemi till hundrastgården här en bit bort. Det är ju skönt väder ute. OM kroppen vill det. Jag kan knappt gå i dag för det gör ont under fötterna och min vänstersida vill inte alls hänga med.
 
Kaffe klarar jag att dricka i alla fall som tur är hehehe....