Skön känsla trots värken...

Oj oj oj, det har varit tunga dagar att arbeta men jag har kämpat mig genom dom i alla fall och trots att jag har så j...a ont så jag kan skrika högt, känns det så jävla sjukt skönt att "bara" ha varit sjukskriven 2 dagar denna månaden. Rekord faktiskt för ett bra tag tillbaka. Och det märktes minsann på lönen också. Jihaaaaa... Har betalt alla räkningar och kunde ändå sätta undan 5000 kr denna månaden på sparkontot och vi har bra med pengar kvar på hushållskontot. Så jäkla skön känsla alltså. 
 
Den här planeringsdagen vi hade på jobbet gick som förutspått. Massa jäkla tjafs från två som gapar mest och presterar minst, mer eller mindre. Vi andra bara suckade och tittade på varandra. Jag blev i alla fall vald som kostombud och det känns både skrämmande och spännande på samma gång. Men jag har ju vårt kvalitesombud att ta till hjälp. Ska dock samarbeta med en som har hand om alla beställningar för våra avdelningar och som gör allt bakvänt. Jag ska i alla fall ta tag i beställningar från köket vi får vår mat från. Inget mer jäkla strul med för lite portioner eller ingen mat alls. Hoppas jag klarar detta. Men det ska nog gå bra. På vår avdelning har vi i alla fall minst tre av dom gamla man kan planera veckomatsedel med och dom kan få vara med och beställa vad dom tycker om. Blir nog bra i slutänden detta. Vi bestämmde också att samarbeta mellan avdelningar att ansvara för matlagningen. Vi fixar lunchen till båda avd och den andra middagen. På sätt får vi mycket mer tid över till våra gamla och egentid. Detta känns kanonbra tycker jag.
 
Nu ska jag i alla fall vila min jäkla rygg och kropp och invänta att alla värkpiller tar udden av det värsta. Sedan ska jag i duschen och sedan iväg för ett kvällspass på jobbet. Men som vanligt först mängder av kaffe...