vaken natt

Fy sjutton. Tredje natten på raken nu som jag vaknar av att jag får rusa upp med hela munnen full av galla. Har varit så ett bra tag nu trots att jag tar omeprazol morgon och kväll. Antar att jag måste dra ner på kaffet drastiskt. Hur nu det ska gå till...
 
Vi fick i alla fall goda besked vad gäller Pacos prover. Hans levervärden är fortfarande för högt men hade sjunkit drastiskt. Gallsyrebelastningen och mätningen av bilirubinet var något förhöjt men inte farligt påverkat. Så nu ska vi fortsätta med kortisonet en tablett varannan dag och Delamarinet och Bio-E i 1-1,5 månad till sedan ta nya levervärden. Special fodret lär han nog få äta livet ut sedan. Han är betydligt piggare och vi fick beröm av veterinären för vilket arbete och engagemang vi lagt ner för att få Paco frisk igen. Och det är väl självklart...
 
Idag jobbar jag kväll igen och hoppas på en lugnare än i går. Men det vet man aldrig i förväg. Jag jobbar bara 5 timmar dessutom så det ska väl gå. Så jobbar jag dag i morgon sedan ledig en vecka igen så när som på ett kostombudsmöte på tisdagen och två heldagars bpds- utbildning torsdag och fredag. Det ska bli intressant.
 
Nu ska jag spela lite spel en stund för att se om jag blir trött och kan somna om en stund...