Vattenbrist och packning...

Idag har vi börjat packa i hop oss lite här. I morgon bär det av hemmåt mot Dalarna igen. 2,5 vecka har gått alldeles för fort, som vanligt. I går låg vi bara och latade oss i trädgården i omgångar. 40,2 grader i skuggan så man orkade inte nå längre stunder åt gången. Idag var vi ute redan vid nio tiden och då fläktade det gott och hade inte blivit så varmt ännu. Men fick gå in vid 12 tiden för då var jag både törstig genomsvett och hade hjärtklappning så jag trodde jag var på väg att få en infarkt eller nåt. Jag har haft jävulusisk värk i nacken och axlarna så jag inte har kunnat slappna av hur jag än har föröskt att ligga eller sitta. Ska be läkaren om muskelavslappnande när jag ska tillbaka till henne när jag kommer hem och hon är tillbaka från sin semester.
 
Igår kväll gräddade vi våfflor här när det hade svalnat av och jisses vad gott det var med hjortronsylt och glass till. Vi har precis ätit resten till lunch här till kaffet. Ikväll ska vi göra matsäck att ha på hemvägen i morgon och jag ska skicka sms till min bror och höra om han är på hemmaplan så vi kan kika in en stund på hemvägen, annars får det vara till nästa gång.
 
Nu får vi hoppas det kommer lite regn, om inte annat så för alla vilda djurs skull och bränderna som härjar. Riktigt otäckt även om man inte är i närheten men man tänker på alla drabbade och djuren. Här skulle det visst kunna bli både åska och regnskurar över helgen, vi får hoppas på det. Vi har fyllt upp alla dunkar åt Ulla här så hon har vatten ett tag efter vi har åkt och slipper bära dom. Annars har hon en snäll granne som kan fylla dom åt henne och kör ner dom med fyrhjulingen till henne sedan.
 
Nu ska jag strax gå in och sätta mig under fläkten i vardagsrummet för nån mer sol i dag orkar jag nog inte och den gick precis i moln här. JIPPIE! Hhehehe