Läkarbesök...

Jaaa, vad säger man? Var ju hos Företagshälsan i går och var helt tömd och slut när jag gick därifrån. Fick mer eller mindre två diagnoser till. ME och deprission... Hon skulle skicka remiss till min läkare på VC här för sjukskrivning och mediciner. Som om man inte redan äter så det räcker. Hon tyckte också att jag behöver någon typ av samtalsterapi. Får väl se hur lång tid det tar då. På måndag ska jag tbx dit med chefen och se hur vi ska gå vidare, dom vill ju ha förstadagsintyg på mig. Vilket jag inte är förvånad över alls. Tycker nog dom varit tålmodiga ändå jag. För min del förändrar det ju inget, mer än att jag måste ringa till VC och få en tid och intyg från första dagen. Jag kommer ju inte bli friskare eller mindre sjukskriven för detta, synd nog. Ja ja...
 
I övrigt har det varit någorlunda lugnt här. Grannarna hade ett rejält gräl och bråk i förrgår men har hållt sig lugn sedan dess. För egen del har denna dagen inte varit någon höjdare precis. Lyckades bränna vid potatis och totalförstöra min kastrull och dillköttet kokade så såsen skar sig. Och då satt jag ändå vid köksbordet typ en halvmeter ifrån spisen. Men glömde helt enkelt av att jag hade mat på spisen... Skulle hälla mjölk i mitt kaffe och gå och sätta plattan på laddning. La plattan i kylen och satte kaffet på vardagsrumsbordet och när jag väl satt mig ner hittade jag inte glasögonen. Dom låg i micron... Ibland blir man mörkrädd för sig själv. Jag lyckades i alla fall göra två lax -och kräftpajer åt svärfar. Dom såg då hyfsade ut i alla fall.
 
Näe nu ska jag nog krypa ner snart tror jag.